Sona v Australii

Saturday, August 16, 2008

Zastavka v Bangkoku

Cestou domu jsem se v cervenci na 3 dny zastavila v Bangkoku v Thajsku. To ale vsichni vite, protoze jsem vam to uz vsechno vypravela. I presto jsem se rozhodla sem dat par fotek z te kratke Asijske zastavky.

Prvni den jsem jsi vzala tuk tuk (mistni forma taxika - neco mezi motorkou, motokarou a sebevrazdou).

Tuk tuk me protahl po vsech moznych mistnich chramech a atrakcich. Vetsinu dne jsem travila couranim po jejich nejvetsim chramu - Grand Palace. V celem arealu je asi 100 budov, mezi nima malinkate uzke ulicky narvane turistama, takze se to bohuzel neda moc dobre vyfotit.

Ve vetsine chramu se samozrejme neda fotit, takze jsem jen porizovala fotky z dalky od vchodu. Ale i tak je videt, ze je tam vsechno ze zlata a je to samy Budha. Vubec cely Bangkok je plny soch Budhy - od nejmensiho az do asi 30m vysokeho.
Jelikoz do chramu se nesmi v kratasech, musela jsem si za penize pronajmout tuhle maskaradu, abych si zakryla ramena a nohy. Ale to ze mi to vitr odval a stejne mi byly nohy videt to uz nikoho netrapilo. Hlavne ze jsem jim za ty hadry zaplatila...



Ta pidi postavicka na schodech pred chramem jsem ja, ale to je pouze pro bistrozrake...

Tady je mistni mnich - v tuhle chvili nemedituje, pouze si cte noviny


A slibena socha Budhy

Dalsi vyzdoba chramu a okoli. Jak jsem rikala, vsechno je ze zlata

A straze u Grand Palace
A co by to bylo za Bangkok bez mistnich tradicnich trhu. Ty najdete vsude po celem centru mesta a da se tam koupit temer cokoliv!
Druhy den jsem vyrazila na vylet k rece Kwai a pote take do Tiger temple, kde mnichove vychovavaji tygry.
Tohle je ten nechvalne znamy most pres reku Kwai, ktery postavili valecni zajatci za druhe svetove valky a pote byl Americanama vybombardovany. Japonci pri bombardovani pripoutavali zajatce k mostu, aby Americanum zniceni mostu zabranili.
Do dneska pres most jezdi vlak, a kdyz zrovna nejede tak pres nej chodi pesky miliony turistu. Je to uzounka cesticka uprostred mostu bez zabradli a neustale do vas nekdo strka. Takze muzu byt rada, ze jsem do te vody nezahucela.
Od reky Kwai jsme jeli do Tiger temple, kde vas nechaji se s tygrama vyfotit. Ani jsem se jich nemusela bat, protoze jsou necim nadopovani a cely den jen spi a ani se nehnou. Ale i tak to byl krasny zazitek!
No a tenhle se mi z nich libil nejvic. Tomuhle kotatku je asi 6 mesicu.
Posledni den uz jsem nikde necestovala a travila jsem ho nakupovanim. Tak to byla moje zastavka v Thajsku. Urcite se tam jeste nekdy vratim na delsi dobu, protoze to urcite stoji za to!
Pa Sona

0 Comments:

Post a Comment

<< Home