Sona v Australii

Sunday, September 02, 2007

Nastrahy velkomesta

Tak v prvni rade bych mela tento blog prejmenovat na Soňa a Aleš v Australii. Minuly tyden v patek 24 srpna sem totiz na rok za mnou prijel Ales. Sesli jsme se v Sydney a tyden courali po meste. Musim rict, ze Ales s sebou konecne zase privezl nejaky to pekny pocasi, tak nam jen jeden den prselo a pak se to vybralo a bylo nadherne cely tyden.
I kdyz mel Ales trochu problemy se zmenou casu, docela dobre to zvladal. Prvni den jsme vyrazili do Taronga Zoo v Sydney. Bylo trosku zklamani, protoze tam nemeli moc klokanu, na coz se samozrejme Ales tesil nejvic. On si to ale pozdeji vynahradil na vylete do Modrych hor.

Tady Ales vtipalek... Pro ty kdo neumi tak dobre anglicky, ten napis vedle me je: 'Neni opila, jen travi' a patri to ke koalam, kteri se zivi eukaliptem a vlastne jsou v jednom kuse jak opili.

Dalsi dny jsme samozrejme procourali centrum - kolem opery, Harbour Bridge a tak dale a tak dale.
Vecery jsme vetsinou travili u sklenicky vina v Darling Harbor. Konecne mam take nejake nocni fotky, Alesuv fotak dela trosku lepsi fotky nez ten muj :-)

Jeden vecer jsme vyrazili na Milsons Point, coz je na druhe strane pristavu a je odtud vyhled na operu a most zase z jineho uhlu.

Ve stredu jsme si zaplatili vylet do Modrych hor. Podnikli jsme tri hodinovou turu Grand Canyonem. Dole byla takova zima, ze se z toho Ales nastydl a po zbytek tydne trpel s rymou. Ja jakozto zkusena Australanka jsem si nechala dlouhy rukav a prezila jsem to bez ujmy na zdravi.

Tady uz jsme po ture - pokud vam pripadame trochu znaveni bude to tim ze jsme prave vyslapli asi 1000 schodu!

Ales u 'Tri sester' - k tomu se vaze cela legenda, ale na to tady asi neni moc misto. Tak pokud mate zajem cely pribeh slyset, zavolejte prosim na +61404536367 a bude vam odvypraven v ceskem jazyce (za pouhych $50 za osobu :-)

No a tady uz obdivuji vyhled po horach. Ufff az tam dole jsem byla a cely jsem si to vyslapla nahoru.

Jo a jeste ten slibovany klokan:

V Modrych horach si me moc oblibil jeden papousek kakadu. Teda spis si oblibil moje jablko, kterym jsem krmila jeho kamarady. Jenze asi jsem byla pomala a papouska uz nebavilo cekat, tak sel rovnou ke zdroji (to je skutecne volny neochoceny papousek!)

Po ture jsme potrebovali trosku odpocinku, takze jsme vyrazili autobusem na Bondi beach. Bylo krasne pocasi, tak jsme se chteli valet na plazi. Jenze foukal desne studenej vitr, tak se tam moc dlouho nedalo vydrzet. Ale Ales byl odvaha a sel se dokonce vykoupat! Tvrdil ze to tak studeny nebylo, ale zachranarska stanice uvadela teplotu vody 16-18 stupnu! Ja jsem si ani nohy nesmocila! Jsem uz zhyckana a pod 24 stupnu do toho nelezu!

Alese mistni zakazy vstupu netrapi... Co by neudelal pro fotku!

Ja tady okoukavam styl od zkusenych surfaru v Manly, abych nebyla uplne mimo az na to v lete zase vlezu!

Posledni den uz jsme jen sli pomalou prochazkou do centra pres botanicke zahrady. Tam jsou tez divoci papousci kakadu, kteri se nechaji krmit temer z ruky (my pro ne ale bohuzel nic nemeli a oni brzo zjistili ze se je snazime osulit jen steblem travy!)

Tak to byl nas spolecny tyden v Sydney. V sobotu jsme preleteli na Gold Coast a Ales jednu noc prespal u nas v baraku. Dneska uz jsem ho odvezla do jeho nove hostitelske rodiny (jen tak mimochodem Slovenske rodiny) a zitra mu zacina skola. Me uz skola skoncila, ja ted zadam o nove pracovni povoleni a budu hledat praci. Tak mi drzte palce at vizum dostanu a praci sezenu. A Alesovi at to ve skole vali!

Mejte se krasne

Zdravi tentokrat

Soňa a Aleš

3 Comments:

  • Pozdrav z Nusli sourozencum do daleke Australie!!!
    Hlavne,ze jste se za ten tyden nepohadali,jde videt,ze jste uz dospeli,rodice musi mit radost:-))
    Diky Sonco ze pises,Rak je hroznej.Neni tak zcestovalej jako ty,tak jsem se bal,aby se nekde neztratil:-)
    Tak pozdravujte klokany,ja ty nase zeleny uvidim zitra.

    By Blogger Mikli, at 12:13 PM  

  • Zdravim z Kladna. Jeste ze nas Sona informuje, ten zmetek ;-) nedal ani vedet... At se vam tam dari a tesim se ze si brzo zase neco prectu. Ahoj

    By Blogger Doctor, at 4:23 AM  

  • Ahoj,
    Palina (P.Remeš) mi dal tip na tento web. Chci se již dlouho předlouho podívat na klokany. Co myslíš, co se dá vidět za měsíc pobytu? Mohla bys mi doporučit nějakou trasu? Který měsíc je asi nejlepší pro pobyt v Austrálii?
    Jestli můžeš, ozvi se mi na CPBBT@seznam.cz.
    P.

    By Blogger ČPBBT, at 11:19 PM  

Post a Comment

<< Home